Usługi - 9525-2018

10/01/2018    S6    - - Usługi - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Procedura otwarta 

Polska-Warszawa: Usługi w zakresie konserwacji sygnalizacji ulicznej

2018/S 006-009525

Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia

Wyniki postępowania

Usługi

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie
ul. Mazowiecka 14
Warszawa
00-048
Polska
Osoba do kontaktów: Anna Goebel
Tel.: +48 222449000
E-mail: przetargi@mzdw.pl
Faks: +48 222449013
Kod NUTS: PL911

Adresy internetowe:

Główny adres: www.mzdw.pl

I.2)Wspólne zamówienie
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Agencja/urząd regionalny lub lokalny
I.5)Główny przedmiot działalności
Budownictwo i obiekty komunalne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

„Konserwacja i usuwanie awarii sygnalizacji świetlnych na drogach wojewódzkich województwa mazowieckiego w latach 2018-2020 z podziałem na 7 części”.

Numer referencyjny: 123/17
II.1.2)Główny kod CPV
50232200
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest Konserwacja i usuwanie awarii sygnalizacji świetlnych na drogach wojewódzkich województwa mazowieckiego w latach 2018 – 2020 z podziałem na 7 części.

II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
II.1.7)Całkowita wartość zamówienia (bez VAT)
Wartość bez VAT: 2 923 776.00 PLN
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Gostynin

Część nr: 1
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50232200
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL9
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Drogi wojewódzkie w województwie mazowieckim.

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Gostynin.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium jakości - Nazwa: czas usuwania awarii / Waga: 40.00
Cena - Waga: 60.00
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp w kwocie 27 648 PLN netto.

2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 2 764 PLN

3. Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki.

II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Ciechanów

Część nr: 2
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50232200
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL9
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Drogi wojewódzkie w województwie mazowieckim.

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Ciechanów.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium jakości - Nazwa: Czas usuwania awarii / Waga: 40.00
Cena - Waga: 60.00
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp w kwocie 22 464 PLN netto.

2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 2 246 PLN

3. Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki.

II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Wołomin

Część nr: 3
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50232200
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL9
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Drogi wojewódzkie w województwie mazowieckim.

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Wołomin.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium jakości - Nazwa: Czas usuwania awarii / Waga: 40.00
Cena - Waga: 60.00
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp w kwocie 127 872 PLN netto.

2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 12 787 PLN

3. Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki.

II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

PPrzedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Węgrów

Część nr: 4
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50232200
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL9
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Drogi wojewódzkie w województwie mazowieckim.

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Węgrów.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium jakości - Nazwa: Czas usuwania awarii / Waga: 40.00
Cena - Waga: 60.00
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp w kwocie 24 192 PLN netto.

2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 2 419 PLN

3. Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki.

II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Otwock

Część nr: 5
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50232200
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL9
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Drogi wojewódzkie w województwie mazowieckim.

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Otwock.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium jakości - Nazwa: Czas usuwania awarii / Waga: 40.00
Cena - Waga: 60.00
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp w kwocie 77 760 PLN netto.

2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 7 776 PLN

3. Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki.

II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Radom

Część nr: 6
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50232200
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL9
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Drogi wojewódzkie w województwie mazowieckim.

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Radom.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium jakości - Nazwa: Czas usuwania awarii / Waga: 40.00
Cena - Waga: 60.00
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp w kwocie 8 640 PLN netto.

2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 864 PLN

3. Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki.

II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Grodzisk Mazowiecki

Część nr: 7
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
50232200
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL9
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Drogi wojewódzkie w województwie mazowieckim.

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Grodzisk Mazowiecki.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryterium jakości - Nazwa: Czas usuwania awarii / Waga: 40.00
Cena - Waga: 60.00
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy Pzp w kwocie 198 720 PLN netto.

2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 19 872 PLN

3. Zamawiający na podstawie art. 24aa ustawy Pzp najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki.

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 172-352446
IV.2.8)Informacje o zakończeniu dynamicznego systemu zakupów
IV.2.9)Informacje o zakończeniu zaproszenia do ubiegania się o zamówienie w postaci wstępnego ogłoszenia informacyjnego

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

Część nr: 1
Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Gostynin

Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak
V.2)Udzielenie zamówienia
V.2.1)Data zawarcia umowy:
15/12/2017
V.2.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 4
Liczba ofert otrzymanych od MŚP: 4
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z innych państw członkowskich UE: 0
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z państw niebędących członkami UE: 0
Liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie
V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy
NETSERVIS Michał Kur
ul. Rumuńska 4/34
Kobyłka
05-230
Polska
Kod NUTS: PL9
Wykonawcą jest MŚP: tak
V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia/części: 165 888.00 PLN
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 72 000.00 PLN
V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

Część nr: 2
Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Ciechanów

Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak
V.2)Udzielenie zamówienia
V.2.1)Data zawarcia umowy:
15/12/2017
V.2.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 4
Liczba ofert otrzymanych od MŚP: 4
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z innych państw członkowskich UE: 0
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z państw niebędących członkami UE: 0
Liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie
V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy
NETSERVIS Michał Kur
ul. Rumuńska 4/34
Kobyłka
05-230
Polska
Kod NUTS: PL9
Wykonawcą jest MŚP: tak
V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia/części: 134 784.00 PLN
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 89 460.00 PLN
V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

Część nr: 3
Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Wołomin

Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak
V.2)Udzielenie zamówienia
V.2.1)Data zawarcia umowy:
15/12/2017
V.2.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 5
Liczba ofert otrzymanych od MŚP: 5
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z innych państw członkowskich UE: 0
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z państw niebędących członkami UE: 0
Liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie
V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy
NETSERVIS Michał Kur
ul. Rumuńska 4/34
Kobyłka
05-230
Polska
Kod NUTS: PL9
Wykonawcą jest MŚP: tak
V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia/części: 767 232.00 PLN
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 213 120.00 PLN
V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

Część nr: 4
Nazwa:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Węgrów

Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak
V.2)Udzielenie zamówienia
V.2.1)Data zawarcia umowy:
15/12/2017
V.2.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 4
Liczba ofert otrzymanych od MŚP: 4
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z innych państw członkowskich UE: 0
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z państw niebędących członkami UE: 0
Liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie
V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy
NETSERVIS Michał Kur
ul. Rumuńska 4/34
Kobyłka
05-230
Polska
Kod NUTS: PL9
Wykonawcą jest MŚP: tak
V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia/części: 145 152.00 PLN
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 54 432.00 PLN
V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

Część nr: 5
Nazwa:

Rzedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Otwock

Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak
V.2)Udzielenie zamówienia
V.2.1)Data zawarcia umowy:
15/12/2017
V.2.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 6
Liczba ofert otrzymanych od MŚP: 6
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z innych państw członkowskich UE: 0
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z państw niebędących członkami UE: 0
Liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie
V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy
NETSERVIS Michał Kur
ul. Rumuńska 4/34
Kobyłka
05-230
Polska
Kod NUTS: PL9
Wykonawcą jest MŚP: tak
V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia/części: 466 560.00 PLN
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 86 940.00 PLN
V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

Część nr: 6
Nazwa:

Rzedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Radom

Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak
V.2)Udzielenie zamówienia
V.2.1)Data zawarcia umowy:
15/12/2017
V.2.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 4
Liczba ofert otrzymanych od MŚP: 4
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z innych państw członkowskich UE: 0
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z państw niebędących członkami UE: 0
Liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie
V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy
NETSERVIS Michał Kur
ul. Rumuńska 4/34
Kobyłka
05-230
Polska
Kod NUTS: PL9
Wykonawcą jest MŚP: tak
V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia/części: 51 840.00 PLN
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 15 120.00 PLN
V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa

Sekcja V: Udzielenie zamówienia

Część nr: 7
Nazwa:

Rzedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi związanej z konserwacją i usuwaniem awarii następujących sygnalizacji świetlnych w RD Grodzisk Mazowiecki

Zamówienie/zamówienie na część zostaje udzielone: tak
V.2)Udzielenie zamówienia
V.2.1)Data zawarcia umowy:
15/12/2017
V.2.2)Informacje o ofertach
Liczba otrzymanych ofert: 6
Liczba ofert otrzymanych od MŚP: 6
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z innych państw członkowskich UE: 0
Liczba ofert otrzymanych od oferentów z państw niebędących członkami UE: 0
Liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
Zamówienie zostało udzielone grupie wykonawców: nie
V.2.3)Nazwa i adres wykonawcy
NETSERVIS Michał Kur
ul. Rumuńska 4/34
Kobyłka
05-230
Polska
Kod NUTS: PL9
Wykonawcą jest MŚP: tak
V.2.4)Informacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT)
Początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia/części: 1 192 320.00 PLN
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 307 800.00 PLN
V.2.5)Informacje na temat podwykonawstwa

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.3)Informacje dodatkowe:
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587840
E-mail: uzp@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.

5.Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

6. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób

7. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej

8. Odwołanie wobec innych czynności wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia;

9. Jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia

10. W przypadku wniesienia odwołania wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zamawiający może przedłużyć termin składania ofert lub termin składania wniosków.

11. W przypadku wniesienia odwołania po upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę orzeczenia.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Departament Odwołań Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
08/01/2018